آشنایی با جعبه پریز کف خواب + قیمت روز

صنعتگران و مالکین ساختمان‌ها معمولا بعد از فرآیند نصب و بتن‌ریزی ترجیح می‌دهند که در نواحی خاصی از بنا از پریز‌ کف خواب یا به انگلیسی UDHOME استفاده می کنند. این محصولات دسترسی به برق و تجهیزات شبکه را برایتان راحت و سهل می‌کنند؛ بنابراین هیچ نیازی به استفاده از 3 راهی، 4 راهی و ابزار مشابه نخواهید داشت. برخی از کارشناس‌های بازار این محصولات را با نام باکس کف خواب نیز می‌شناسند؛ چون شباهت زیادی به جعبه‌هایی دارند که داخلشان با جایگاه‌های مختلف پر‌شده است تا بتوانند نیاز کاربر را به‌طور کامل رفع کنند. در واقع در هر یک از این جعبه‌ها امکان قراردادن 2 تا 8 ماژول کلید یا جایگاه از طرف تولیدکننده وجود دارد. برند‌های مختلف این محصول را در ابعاد متنوعی نیز تولید می‌کنند تا بتوانند پاسخگوی نیاز مشتریانشان باشند.

پریز کف خواب جعبه تقسیم چهار پریز زمینی است که داخل زمین کارگذاشته می شود و راه انتقال کابل از داخل تراکینگ زمینی به پریز می باشد. به طور کلی پریز کف خواب جعبه تقسیم چهارگوش است که به منظور اتصال ترمینال و نیز اتصال کابل ها از یک مسیر به مسیر دیگر و همچنین تغییر مسیر کابل مورد استفاده قرار می گیرد

پریز کف خواب شامل 3 قطعه است : درب , بدنه و جای پریز 

تولید انواع پریز کف خواب در دو جنس استیل و آلومینیوم می باشد و در ابعاد استاندارد 20*20 تولید می شود.

پریز کف خواب یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین ابزار در صنعت ساخت‌و‌ساز بنا‌های امروزی است. تقریبا تمام کسانی که می‌خواهند بنایی را در زمینی با مساحت بزرگ بسازند، از این ابزار استفاده می‌کنند. این تجهیزات را از متریال مختلفی مثل پلاستیک یا استیل می‌سازند که جذابیت ظاهری بالایی دارند و به علت دارابودن چندین جایگاه مختلف نیازتان را به‌طور کامل برطرف خواهند کرد. شما می‌توانید این محصول را از فروشگاه‌های معتبر کشور در زمینه عرضه تجهیزات برقی تهیه کنید و با آن‌ها ساختمانی مجهز بسازید.

محل نصب پریز کف خواب

محل نصب انواع پریز کف خواب معمولا در کف‌های ثابت، ثابت حفره‌دار، سطوح بتنی و … است. تولیدکننده‌ها معمولا برای این ابزار درپوش‌های بسیار زیبا و شیکی قرار می‌دهند تا وقتی صنعتگران آن‌ها را در کف‌های مختلف قرار دادند، این محصول روی زیبایی ظاهری محیط تأثیر بگذارد و باعث افزایش جذابیت دکوراسیون آنجا شود.

انواع پریز کف خواب بر اساس جنس

جنس و متریال استفاده‌شده در ساخت این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چون کیفیت ظاهری و دوام آن در برابر عوامل آسیب‌زا را مشخص می‌کند. در ادامه انواع پریز کف خواب را بر اساس جنس معرفی و درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم.

پریز کف خواب مدل پلاستیکی :

صنعتگران از مدل‌های پلاستیکی معمولا در مکان‌هایی با تنش کم استفاده می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و … اشاره کرد. در واقع شما مجاز هستید که از باکس‌های پلاستیکی فقط در موقعیت‌هایی استفاده کنید که احتمال وارد‌شدن نیروی مخرب زیادی به آن‌ها وجود ندارد. تولیدکننده‌ها سعی می‌کنند که پلیمر‌های این محصولات را با چگالی بسیار بالا تولید کنند؛ چون به‌خوبی می‌دانند که این پلیمر‌ها دوام و مقاومت محصول در برابر آسیب‌های مختلف را بالا می‌برد و فشار‌ها یا نیرو‌های محیطی را نیز خنثی می‌کند. با اینکه پلیمر‌های مدل‌های پلاستیکی از قدرت بالایی برخوردارند؛ اما همواره توجه داشته باشید که مبادا به آن‌ها فشار وارد شود؛ چون اگر نیرو از حد مشخصی بگذرد، قاعدتا باعث بروز آسیب در بدنه پریز کف خواب خواهد شد.

پریز کف خواب مدل فلزی :

قاعدتا انتظار می‌رود که مدل‌های فلزی مقاومت بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های پلاستیکی داشته باشند. تولیدکننده‌ها در ساخت این ابزار از ورق‌های گالوانیزه گرم استفاده می‌کنند تا مقاومتشان را تا حد زیادی بالا ببرند. اگر در محیط‌هایی با تنش‌های بالا قصد نصب پریز کف خواب را داشتید، بدون‌شک مدل‌های فلزی بهترین گزینه برایتان خواهند بود. مدل‌های فلزی در انواع مختلفی تولید می‌شوند؛ مثلا علاوه‌بر گونه‌های استیل، انواع پریز کف خواب آلومینیوم نیز وجود دارد که نه‌تنها در برابر زنگ‌زدگی و آب از مقاومت بالایی برخوردارند، بلکه به‌خوبی می‌توانند بسیاری از تنش‌ها، نیرو‌ها و فشار‌های فیزیکی را نیز تحمل کنند.

انواع پریز کف خواب بر اساس سایز

تولیدکننده‌ها انواع این محصولات را در سایز‌ها و ابعاد مختلفی می‌سازند تا هر کسی بتواند بر اساس نیاز و خواسته‌اش یکی از آن‌ها را تهیه کرده و در محل موردنظر نصب کند. در ادامه انواع سایزبندی‌های مختلف این ابزار را می‌گوییم:

  • 10*10

  • 20*10

  • 20*20

  • 26*26

انواع این محصولات در سایز‌های مختلف به‌صورت مربعی یا مستطیلی ساخته می‌شوند. در هر یک از این ابزار نیز تعداد خاصی ماژول کلید و پریز وجود دارد. اینکه کدام یک به‌کارتان می‌آید، کاملا به نوع کاربری ساختمان و میزان حضور افراد در آنجا بستگی خواهد داشت. مثلا در کلاس‌های دانشگاهی قطعا نیاز به مدل‌هایی با جایگاه‌های بیشتر احساس می‌شود. اینکه در هر یک از این باکس‌ها چه تعداد ماژول استفاده می‌شود، به ابعاد باکس‌ها بستگی دارد. معمولا تولیدکننده‌ها 1،6،12،16.24 ماژول را در این تجهیزات قرار می‌دهند. هر چه تعداد ماژول‌ها بیشتر شود، تولیدکننده امکان قراردادن پریز‌های بیشتری را نیز خواهد داشت.

تولید پریز کف خواب

انواع پریز کف خواب در سایز‌های مختلف به‌صورت مربعی یا مستطیلی تولید می‌شوند. در هر یک از این ابزار نیز تعداد خاصی ماژول کلید و پریز وجود دارد. اینکه کدام یک به‌کارتان می‌آید، کاملا به نوع کاربری ساختمان و میزان حضور افراد در آنجا بستگی خواهد داشت. مثلا در کلاس‌های دانشگاهی قطعا نیاز به مدل‌هایی با جایگاه‌های بیشتر احساس می‌شود. اینکه در هر یک از این باکس‌ها چه تعداد ماژول استفاده می‌شود، به ابعاد باکس‌ها بستگی دارد. معمولا تولیدکننده‌ها 1،6،12،16.24 ماژول را در این تجهیزات قرار می‌دهند. هر چه تعداد ماژول‌ها بیشتر شود، تولیدکننده امکان قراردادن پریز‌های بیشتری را نیز خواهد داشت.

کاربرد انواع پریز کف خواب چیست؟

این تجهیزات کاربرد‌های مختلفی دارند و در محیط‌های زیادی قابل‌استفاده هستند. یک قانون مهم درباره استفاده از این باکس‌ها وجود دارد و آن مساحت محیط است؛ یعنی هرچه محیط بزرگ‌تر باشد، نیاز به این باکس‌ها بیشتر خواهد شد. اکنون قصد داریم کاربرد‌های آن‌ها در محیط‌های مختلف را بگوییم تا با کارایی‌شان بیشتر آشنا شوید:

  • نمایشگاه‌ها و مراکز معرفی محصول یا خدمات برند‌های مختلف به کاربران و مشتری‌ها

  • مؤسسه‌های آموزشی مختلف مثل دانشگاه‌ها یا مدرسه‌ها

  • کتابخانه‌ها

  • بیمارستان‌ها یا درمانگاه‌ها و به‌طورکلی مراکز درمانی که در طی روز افراد مختلفی به آنجا ‌می‌روند.

  • هتل‌ها یا ساختمان‌هایی با کاربری مشابه

  • اداره‌ها و دفاتر کاری

مزیت‌های پریز کف خواب

به‌دلیل وجود برخی مزیت‌ها و فواید، صنعتگران ترجیح می‌دهند که از این ابزار به‌جای هر نوع محصول مشابه‌ای در ساختمان‌ها و بنا‌هایشان استفاده کنند. اکنون در ادامه به بررسی مزیت‌های انواع پریز کف خواب آلومینیوم و … می‌پردازیم.

راحتی در استفاده از پریز‌های برق

درصورتی‌که این ابزار را در محلی نصب کنید، دسترسی به انشعاب‌های برق برایتان کاری ساده و راحت خواهد بود. این درحالی است که برای دسترسی به انشعاب‌های روی دیوار معمولا باید از 3 راهی یا 4 راهی استفاده کنید که کار را برایتان کمی مشکل می‌کند.

افزایش زیبایی دکوراسیون

این روز‌ها بیشتر کارفرما‌ها و مدیران کسب‌و‌کار به افزایش زیبایی دکوراسیون محل کار خود تأکید دارند. همچنین بیشتر مردم نیز به اهمیت طراحی داخلی و نحوه دکوراسیون منزل خود پی برده‌اند؛ از‌همین‌رو این افراد به‌دنبال تجهیزات مدرن و امروزی می‌گردند. انواع پریز کف خواب به‌دلیل زیبایی ظاهری به‌خوبی می‌توانند دکوراسیون شما را حفظ و باعث افزایش زیبایی آنجا شوند. هم‌اکنون نیز بسیاری از دکوراتور‌ها استفاده از آن‌ها را به‌جای کلید و پریز‌های معمولی ترجیح می‌دهند.

استفاده از فضا

تکنسین‌ها و صنعتگران تعداد زیادی از کلید و پریز‌ها را در کف ساختمان قرار می‌دهند که کار را برای ساکنین و کارمندان بدون اینکه کوچک‌ترین فضایی در اداره یا خانه اشغال شود، راحت می‌کند. از‌همین‌رو در صورت استفاده از باکس‌ها از فضا استفاده بسیار زیادی می‌برید.

استفاده در فضا‌های محدود

در فضا‌های محدود و کوچک نصب تعداد بالایی از پریز‌ها نه‌تنها کار را برای برق‌کار سخت می‌کند، بلکه این اتفاق روی دکوراسیون و زیبایی ظاهر خانه نیز تأثیر منفی می‌گذارد. خانه‌ای کوچک را تصور کنید که تعداد بالایی محل اتصال و انشعاب برق دارد؛ قطعا این جالب نیست و روی نمای داخلی ساختمان تأثیر منفی خواهد گذاشت. صنعتگران با استفاده از انواع پریز کف خواب این مشکل را به‌طور کامل رفع کرده‌اند. شما می‌توانید تعداد بالایی از این محصولات را در محیطی خاص استفاده کنید، بدون‌اینکه مشکلی برای برق‌کار حین فرآیند نصب پیش بیاید یا این اتفاق روی نمای ظاهری داخل ساختمان تأثیر منفی بگذارد.

کم شدن هزینه‌ها

اگر از انواع پریز کف خواب استفاده کنید، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف بابت سیم‌کشی، خرید کابل و … نخواهید داشت. هر یک از این اقدامات قطعا نیاز به پرداخت هزینه بالایی دارد که این نوع از پریز‌ها از آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

مراحل نصب پریز کف خواب چگونه است؟

تکنسین‌ها برای نصب این ابزار ابتدا جعبه زیرین را در جایگاه مخصوص قرار می‌دهند. در مرحله بعد آن‌ها باید تمامی کابل‌ها را به‌منظور برق‌رسانی به‌ جایگاه‌ها و ماژول‌های کلید وارد جعبه کنند. برق‌کار بعد از این کار با انجام عملیات سربندی، به‌سراغ مرحله بعد می‌رود. در آخرین مرحله، برق‌کار باید کف خواب را نیز نصب و پریز‌ها را در ساپورت‌ها نصب کند. طی همین فرآیند ساده به‌راحتی این ابزار نصب خواهند شد.

البته توجه داشته باشید که انجام هر یک از این مراحل نیازمند دانش تخصصی و حرفه‌ای است؛ چون در صورت بروز کوچک‌ترین اشتباه احتمال آسیب‌رسانی به سیستم برق ساختمان وجود دارد؛ برای همین اگر خودتان دانش و مهارت کافی در زمینه نصب تجهیزات برقی در ساختمان‌ها را ندارید، حتما این کار را بر عهده نیروی متخصص و حرفه‌ای بگذارید.

قیمت پریز کف خواب

عوامل مختلفی در تعیین قیمت پریز کف خواب نقش دارند که در ادامه برخی از آن‌ها را لیست می‌کنیم:

  • ابعاد

  • نوع پریز

  • جنس و متریال استفاده‌شده در محصول

  • برند تولیدکننده

  • تعداد ماژول‌های استفاده‌شده

هر یک از این موارد روی قیمت اصلی محصول تأثیر مستقیم می‌گذارند؛ مثلا تولیدکننده‌ها باکس‌هایی را که از جنس گالوانیزه می‌سازند، با قیمت‌های مختلفی نسبت به استیل یا آلومینیوم در بازار به فروش می‌رسانند. همچنین برخی برند‌ها توانسته‌اند کیفیت محصولات خود را برای مشتری‌ها به اثبات برسانند؛ برای همین محصولات آن‌ها قیمت‌های بیشتری نسبت به برند‌های دیگر بازار دارند.

همواره در خرید پریز کف خواب به نیاز و مدل این محصولات توجه داشته باشید، قیمت محصول در برخی مواقع شاید کم باشد؛ اما این امکان نیز وجود دارد که به‌هیچ‌عنوان نیاز شما را برطرف نکند یا در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب شود. از‌همین‌رو اگر این اتفاق نمی‌خواهید رخ دهد، در خرید این محصولات حتما کیفیت را در اولویت قرار دهید؛ چون با این کار از بسیاری از هزینه‌های اضافه در آینده جلوگیری خواهید کرد.

خرید پریز کف خواب

اگر قصد خرید اینترنتی پریز کف خواب را دارید، پیشنهاد می‌دهیم که به وب‌سایت اینترنتی مجموعه نوسان مراجعه کنید. این وب‌سایت به صورت معتبر در زمینه عرضه انواع تجهیزات الکتریکی فعالیت دارد که از جمله این محصولات می‌توان به باکس‌ها، لوله‌های فلکسی، نردبان کابل، سینی کابل و … اشاره کرد. هر یک از این محصولات در بازار توسط برخی فروشنده‌ها به قیمتی گزاف به‌دست مشتری‌ها می‌رسند؛ اما نوسان سعی کرده است مقطوع‌ترین قیمت‌ها را برای آن‌ها در نظر بگیرد تا مشتری در خرید سود کرده و متمایل شود که خرید‌های بعدی‌ خود را نیز از این مجموعه انجام دهد.

اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر برای خرید پریز کف خواب دارید نیز پرسنل و کارشناس‌های مجموعه نوسان در خدمت شما هستند تا تمام راهنمایی‌های لازم و نکته‌های جزئی در خرید این محصولات را به شما بگویند تا با آگاهی و بینش بیشتری آن‌ها را بخرید و از مزیت‌های فوق‌العاده‌ آن‌ها بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی پریز کف خواب

اکنون انواع پریز کف خواب را می‌شناسید و درباره انواع آن‌ها نیز اطلاعاتی دارید. همچنین ما سعی کردیم که در طول این مقاله نکته‌های مهم دیگری درباره کاربرد‌ها، مزیت‌ها و مراحل نصب محصول نیز بگوییم تا آشنایی شما با آن بیشتر شود. شما می‌توانید برای خرید پریز کف خواب به‌سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید و خرید خود را از آن‌ها انجام دهید. فروشگاه‌های زیادی در سراسر کشور مثل نوسان به‌صورت معتبر و به‌روش حضوری یا غیرحضوری این محصول را می‌فروشند.

برای آشنایی بیشتر با محصولات ما به صفحه اینستاگرام مجموعه مراجعه فرمایید.

شما عزیزان برای اشنایی و اطلاع از نحوه تولید سینی کابل می توانید به صفحه مشخص شده مراجعه فرمایید.

به ما امتیاز دهید!
[کل: 1539 میانگین: 5]